Public Sector: Scotsman in 'spin' apology

The Scotsman newspaper has been forced to apologise after accusing the Scottish Government of planning to spend £4m on 'spin'.

The correction came after The Scotsman covered a contract worth up to £4m, calling it an effort to bring in 'private spin doctors' and a 'private PR firm'.

It followed a notice being put out on behalf of 250 public sector bodies in Scotland, including the Scottish Government, health boards and the police and fire services.

The notice sought work, worth up to £1m a year over four years, for auxiliary media services including news distribution and broadcast monitoring.

However, following the coverage, the Scottish Government contacted the paper and put out a statement, which read: 'Any suggestion that this contract is about hiring additional staff to carry out press office functions is completely inaccurate.'

Have you registered with us yet?

Register now to enjoy more articles and free email bulletins

Register
Already registered?
Sign in