What The Papers Say: Murdoch scores with Manchester United

Murdoch stablemates the Sun and the Times were pipped at the post last week by the Sunday Telegraph, whose scoop about BSkyB’s proposed purchase of MUFC caused almost as many pencils to be sharpened as Clinton and his zipper. The resulting frenzy of opinion pieces and feature articles were polarised between those who supported the business angle and those who lamented football selling out to the devil.

Murdoch stablemates the Sun and the Times were pipped at the post

last week by the Sunday Telegraph, whose scoop about BSkyB’s proposed

purchase of MUFC caused almost as many pencils to be sharpened as

Clinton and his zipper. The resulting frenzy of opinion pieces and

feature articles were polarised between those who supported the business

angle and those who lamented football selling out to the devil.



Pro-Murdoch pundits included Michael Parkinson, Michael Winner and Paul

Merson. David Mellor, revelled in ’taking a pop at Murdoch’ as he put

it, while Richard Littlejohn turned media mediator, championing BSkyB,

the Sun and a free market economy.



Those who squealed loudest were the sports writers, complaining how Man

U was succumbing to mammon. Business and media scribes were

overwhelmingly in favour of the deal, pointing out that media ownership

of football clubs was already a fact of life in the US and Europe. To

them, Murdoch’s move was a masterstoke.



Evaluation and analysis by CARMA International. Cuttings supplied by the

Broadcast Monitoring Company. ’What The Papers Say’ can be found at:

www.carma.com.



Have you registered with us yet?

Register now to enjoy more articles and free email bulletins

Register
Already registered?
Sign in

Would you like to post a comment?

Please Sign in or register.