Media: What The Papers Say - Sun finds that mud from dirty tactics sticks

The Sun ’made the news’ by printing a saucy picture of Sophie Rhys-Jones, and the outcry that followed caused the editor to publish an apology.

The Sun ’made the news’ by printing a saucy picture of Sophie

Rhys-Jones, and the outcry that followed caused the editor to publish an

apology.



Careful reading revealed distinctions in the way the Sun was condemned -

most writers were happy to describe the Sun’s apology as ’abject’ and

’grovelling’, but the Times - from the same Murdoch stable - pointed out

that it was ’prompt’.



Some writers suggested that the apology’s sincerity was doubtful,

because of the jokey use of a page three model, also named Sophie. Four

women commentators took slightly different lines from the editorials,

leaning towards the ’harmless fun’ argument that this photograph could

not endanger a modern marriage.



Everyone agreed the picture had caused personal distress, and whether

through the Sun’s malice (Buckingham Palace) or its stupidity (Times and

Guardian), the question of press self-regulation had been raised

again.



As a reader in the Express said: ’the sewer press was giving the gutter

press a bad name’.



Evaluation and analysis by CARMA International. Cuttings supplied by the

Broadcast Monitoring Company. ’What The Papers Say’ can be found at:

www.carma.com.



Have you registered with us yet?

Register now to enjoy more articles and free email bulletins

Register
Already registered?
Sign in

Would you like to post a comment?

Please Sign in or register.