Technology: Labour MP unveils personal TV channel

An MP has launched her own digital TV channel in an attempt to reach constituents.

Celia Barlow, Labour MP for Hove and Portslade, East Sussex, has collaborated with local company Global Digital Broadcast to create an internet protocol television (IPTV) channel that can be viewed online or via digital TV.

The channel features Barlow's campaigns and television appearances and will include video diaries.

Barlow said that internet television and IPTV provide 'a great opportunity to communicate with my constituents in a different way'. Using digital technology will also help reach out to younger constituents, she claimed.

Other MPs have previously made use of online video, such as YouTube. However, digital PR experts said they were not aware of politicians using this particular IPTV technology.

Stephen Davies, founder of online agency 3WPR, said Barlow could use the technology for 'a dialogue with her constituents on subjects that matter to them as opposed to just dictating her agenda'.

Ed Lecky-Thompson, MD of digital agency Galileo, issued a similar warning, saying the site would backfire if it turned out to be 'yet another mouthpiece for Labour'.

Before commenting please read our rules for commenting on articles.

If you see a comment you find offensive, you can flag it as inappropriate. In the top right-hand corner of an individual comment, you will see 'flag as inappropriate'. Clicking this prompts us to review the comment. For further information see our rules for commenting on articles.

comments powered by Disqus

Latest Articles

Insight Public Affairs joins Blue Star Strategies international agency network

Public affairs agency Insight has joined a five-strong international network of lobbying agencies set up by US member Blue Star Strategies.

DWP communications chief Richard Caseby secures apology from The Guardian

DWP communications chief Richard Caseby secures apology from The Guardian

The Guardian has apologised today for a Polly Toynbee comment piece which gave incorrect details about the hiring of former Sun and Times managing editor Richard Caseby by the Department for Work and Pensions.