What the papers say: Mixed response to Telegraph sale

The sighs of relief from Canary Wharf were audible when the Barclay brothers’ £665m acquisition of the Telegraph Group was announced.

The delighted Telegraph CEO Jeremy Deedes hailed the new owners as a safe pair of hands who would manage by evolution, rather than revolution.

His view that the reclusive billionaires would not ‘rush in and chuck the furniture about’ (The Guardian, 24 June) reassured staff, readers and other newspapers that the integrity and editorial stance of the broadsheet would remain intact.

Still, commentators could not resist finding the downside to an apparent marriage made in heaven. Questions were raised over the role of the Barclays’ media adviser Andrew Neil, the Telegraph’s printing facilities and the performance of other Barclay-owned papers.

‘Barclay brothers planning “major surgery” at Telegraph,’ claimed the Independent on Sunday (27 June).

But the deal may yet be scuppered. ‘[Conrad] Black to challenge sale,’ said The Daily Telegraph (28 June), suggesting those sighs may have been premature.

Analysis conducted by Echo Research from data supplied to PRWeek from NewsNow. www.echoresearch.com www.newsnow.co.uk

Have you registered with us yet?

Register now to enjoy more articles and free email bulletins

Register
Already registered?
Sign in

Would you like to post a comment?

Please Sign in or register.