The Times apologises for not leading on Hillsborough inquest

The Times has apologised for not putting the news that an inquest had ruled 96 football fans were unlawfully killed in the 1989 Hillsborough disaster on the front page of the first edition of the paper on Wednesday.

On Tuesday, the inquest reached its decision, finding that the Liverpool fans killed in Sheffield were unlawfully killed, with senior police officer chief superintendent David Duckenfield "responsible for manslaughter by gross negligence" through his actions on the day.

The news dominated the front pages of most national newspapers the following morning.

However, it did not appear on the cover of the first edition of The Times.

In a statement posted on its Twitter account at 12.30pm on Wednesday, it said: "The Times led with Hillsborough coverage on all our digital editions throughout the day. This morning we have covered it extensively in the paper with two spreads, the back page, a top leader and an interactive on the victims. We made a mistake with the front page of our first edition, and we fixed it for the second edition."

It also did not appear on the front page of The Times' stablemate The Sun, whose historic coverage of the case has been the cause of much upset among Liverpool fans in particular.

In an apology written in 2012, entitled 'We are sorry for our gravest error', says: "It is to the eternal discredit of The Sun that we reported as fact this misinformation, which tarnished the reputation of Liverpool fans including the 96 victims."

The Metro newspaper produced a front page mirroring a now infamous cover of The Sun.

Have you registered with us yet?

Register now to enjoy more articles and free email bulletins

Register
Already registered?
Sign in

Would you like to post a comment?

Please Sign in or register.